První adventní týden začal ve 4. třídách netradiční výukou. Žáci pracovali v centrech aktivit, které byli zaměřené na téma Advent. Ve skupinkách každý den plnili úkoly týkající se českého jazyka, čtení s porozuměním, matematiky a tvořivosti. V prostředí třídy uspořádané do center aktivit jsou děti hlavními aktéry svého učení. Během stanoveného času musely práci ve skupině dokončit. Na závěr se vždy sešly v kruhu na koberci, kde mluvčí zhodnotil celkovou spolupráci skupiny, splnění cíle daného centra, dávaly si doporučení k práci na další den. Na konci týdne si vyrobenými papírovými ozdobami a řetězem ozdobily stromeček, ze kterého mají všichni velkou radost. Děti se touto formou výuky učí spolu komunikovat, řešit problémy, rozhodovat se, rozvíjet své vyjadřovací schopnosti, chápat a akceptovat rozdíly mezi lidmi. Jsou tak vedeny k samostatnosti i spolupráci. Mají možnost si svoji práci v týmu zorganizovat, rozdělit si role v týmu a naplánovat postup. Práce v centrech aktivit se dětem velmi líbila a byla pro ně velkým přínosem k rozvoji svých kompetencí.
Mgr. Ilona Burkertová, Mgr. Petra Bílková